У світі казки чарівної

Проект у 2 класі
«У світі казки чарівної»

Урок позакласного читання у 2 класі

Тема: У світі казки чарівної

Мета проекту: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, створити атмосферу радості, насолоди від творчості, поповнити знання учнів про тематику казок, збагачувати словниковий запас дітей;розвивати читацький інтерес до казок, усне мовлення, логічне мислення, пам'ять, уміння творчо підходити до розв'язання проблеми, уміння аналізувати, акторські здібності;виховувати прагнення до добра і справедливості, інтерес до усної народної творчості, пробуджувати бажання читати казки самостійно.

Завдання проекту:
Прочитати 5 казок
Придумати запитання до вікторини
Намалювати ілюстрацію до казки
Скласти власну казку

Очікуваний результат:
Формування навичок читання під час роботи з додатковими джерелами інформації
Створення власної казки
Оформлення виставки
Виготовлення книжки та презентації

Перебіг презентації

І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні до нас на гостину завітала казка.
Зустріч з казкою — це свято,
Не було б її у нас,
Ми б не знали так багато.
Про новий і давній час.
— У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки усно передавали з покоління в покоління. Тому автором таких казок уважають народ, а казки називають народними. Авторська казка має певного автора —письменника-казкаря.
— Наведіть приклади народних казок, що ви прочитали.
— Яких казкарів ви знаєте?
— Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості. Сьогодні ми згадаємо деякі з них, дамо поради героям, продемонструємо свої творчі й акторські здібності.
—Пропоную до вашої уваги презентацію проекту «У світі казки чарівної»!

ІІ. Презентації груп
 Презентація 1 групи.

Діти декламують вірші про казку.

1.Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.

2.Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.

3.У казці звірі мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.

4. Казка – це чарівний світ, мудрості криниця.
Хай живе мільйони літ і не замутиться.
Хай навчає люд завжди, як по правді жити.
Щиру дружбу берегти, рідний край любити.

Презентація 2 групи

1.Дидактична гра « Склади прислів’я»
Маленькі казки багато розуму додають.
Легко казка кажеться, та нелегко діло робиться.
Казки маленькі, а розуму в них багато.
Казка вигадка,та в ній щось повчальне розумій.

2.Казкова вікторина «Вгадай, хто прислав телеграми»
* Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. Х. Андерсена «Дюймовочка»)
* Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грімм«Вовк та семеро козенят»)
* Соромлюся своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя з однойменної Казки Г. Х. Андерсена)
* Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники. (Падчерка з казки С. Маршака «Дванадцять місяців»)
* Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котигорошко з однойменної української народної казки)

3. Загадкова вікторина «З якої я казки?»
* Як знайшов він колосок,
Борошна змолов мішок —
Пиріжків напік і з’їв,
Ледарів не пригостив. (Півник і двоє мишенят)
* Я — хоробрий лицар!
Нікого не боюсь!
Своєю булавою із нечистю я б’юсь.
Хай невеличкий зростом,
Зате високий рід!
Хоча я з горошинки,
Та цар Горох — мій дід! (Котигорошко)
* Коноплями обкрутився,
Ще й смолою обсмалився,
З великою булавою
Змія викликав до бою. (Кирило Кожум’яка)
* Однією головою —
Воду випуска рікою,
Друга дивна голова
Вітром буйним з ніг збива.
Третя голова дихне —
І палає все вогнем. (Триголовий змій)
* Вірність — почуття хороше,
Не купується за гроші.
Господиню я люблю
І для неї все зроблю.
Я за ласку їй віддячу
І віддам життя собаче.
Не здається у полон
Вірний пудель… (Артемон).

4. Музична вікторина «Чия це пісенька?»
— Казкові герої вміють співати. Послухайте аудіозапис пісеньок-промовлянок. Хто це співає? З якої він казки?
Звучить запис пісеньок-промовлянок. (Можна використати пісеньки: Колобка, Кози-Дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки «Котик та півник», мами Кози з казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят», Вінні-Пуха з повісті-казки Алена Мілна «Вінні-Пух та його друзі»).

Фізкультхвилинка
Разом з нами всі звірятка,
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.

Презентація 3 групи

- Діти,ви знаєте,що казки можна не лише читати, але й ставати героями цих казок. 3 група презентує маскарад казкових героїв.
Золотоволоска.
В мене золоте волосся
За плечима повилося.
Через ці чудові коси
Всі руки моєї просять.
 Всі князі, царі, султани,
Хоч багаті, та погані.
А нащо мені поганий,
А нащо мені старий?
В мене Іржик є коханий
На сріблястому коні.
Снігова королева.
Я королева Снігова!
Сьогодні тут мої права!
Як війну задмухаю
Снігом-завірюхою!
Як сипну порошею
Все позаморожую!
Де тут Герда, де тут Кай?
Признавайтесь!
Весна.
Зачекай!
А як сонце засміється,
А як пролісок проб'ється,
Як струмочок задзвенить,
Королева щезне вмить!
 І на зміну їй ясна
 Знову з'явиться... (весна)!
Мишка.
Я Мишка-Сіроманка із казки «Рукавичка».
Та, майже, в кожній казці у мене є сестричка.
В житті, скажу вам чесно, я котиків боюсь,
Але у казці завжди над ними насміюсь.
Он Кіт у чоботях став на воротах.
Кіт. Ня-а-в!
Мишка. А чи ти, Коте, був на роботі?
Кіт.
Я мишку не піймав.
А нишком, в куточку м'я-а-со ум'я-а-в!
Прийшов хазяїн, мені він вуха нам'я-а-в!
Ня-а-в!
Собачка.
А я собі собачка!
Гав-гав-гав-гав-гав-гав!
Я рукавичку дідові колись порятував!
Я завжди слід за дідом, я песик невеличкий,
Та дід би рукавичку одну без мене мав!
Гав-гав-гав-гав-гав-гав!
Всі
Всі, всі, всі, що є на землі,
Ми — казкові герої малі!
На всіх нас тримається світ!
Про це забувати не слід!
Про це забувати ніколи не слід!
Всі ми з найкращих казок!
Скоро стрінемось з вами ще разок!


Презентація власних  казок

—Діти, ми з вами читали  казки, самі ставали героями казок, малювали ілюстрації. А, значить, ми і самі можемо створювати казки!
Це - казки, написані учнями нашого класу. Послухайте  їх...

—Цю і багато інших казок я пропоную читати на уроках позакласного читання. Також цю збірку можна подарувати учням інших класів.

 І
ІІ. Підсумок уроку
Ви всі добре попрацювали над нашим проектом.
—Дякую вам, діти, за вашу плідну роботу!
Звучить музика.
Діти виконують пісню,,Чарівна країна".

Десь за горами, за лісами,
Десь на оцій землі...
Казка чарівна проживає,
Що люба нам усім,
Світ весь навколо заіскриться,
Станеш щасливим ти.
З казки чарівної, жар-птице,
Мрії усі здійсни!

Приспів:
Мрія моя ясна,
Мрія твоя ясна...
Хто розповість і хто підкаже,
Де вона, де вона...


Мрія моя ясна,
Мрія твоя ясна...
Хай же здійсниться кожна мрія
Найдивовижніша!


Комментариев нет:

Отправить комментарий